vps free for ever
 
 
جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: 6:55 AM ::  نويسنده : آبلوس سوروس پاتر
خندیدن باعث ارتقای روحیه و کاهش تنش می شود، سرعت گردش خون را بالا می برد، گرفتگی عضلات را از بین می برد، راحت تر نفس می کشید، اکسیژن زیادی به مغز می رساند و شادابی را به ارمغان می آورد.
 

فرهنگ نیوز:اگر شما زندگی پرمشغله ای دارید، با این ۱۱ راه می توانید زندگی پر از نشاط، انرژی و شور و شوق داشته باشید.

۱- تنفس عمیق داشته باشید.

اگر احساس تنبلی و کسالت می کنید، از کار خود دست بکشید و یک نفس عمیق بکشید.

چشمان خود را ببندید و به آرامی هوا را از طریق بینی داخل بدن و از راه دهان از بدن خارج کنید.

با تنفس عمیق، میزان اکسیژن خون زیاد می شود، فشار خون و تپش قلب کم می گردد، عضلات آرام می شوند و گرفتگی های عضلانی از بین می روند.

با هر تنفس، شما اکسیژن و انرژی به سلول های بدن خود می دهید.

۲- حرکت کنید.

برای بهتر کار کردن به جای نوشیدن چای و یا قهوه، ۶۰ تا ۹۰ ثانیه به خودتان استراحت دهید.

بایستید و دستان خود را بالای سرتان بکشید، تنفس عمیق انجام دهید، دستان خود را در بالای سرتان به راست و چپ ببرید و یا راه بروید و یا از پله بالا و پایین بروید.
تحرک بدنی باعث افزایش جریان خون می شود و در نتیجه اکسیژن بیشتری به عضلات و مغز شما می رسد. افزایش اکسیژن هم به معنای افزایش انرژی می باشد

۳- میان وعده پرانرژی مصرف کنید.

اگر در اواسط روز و یا عصر احساس می کنید که انرژی شما تخلیه شده است، به علت کاهش میزان قند خون می باشد. میان وعده در این رابطه کمک کننده می باشد.

انرژی بخش ترین میان وعده عبارت است از: مخلوط کربوهیدرات ها و پروتئین که سوخت و ساز بدنتان را فعال می کند.

۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری در میان وعده خوب است، به طور مثال یک عدد میوه به همراه یک مشت آجیل.

۴- آب بنوشید.

آیا می دانید نوشیدن آب یکی از آسان ترین و ارزان ترین روش ها برای مقابله با خستگی می باشد؟

اگر دچار کمبود آب به صورت خفیف شدید، رساندن اکسیژن به اندام ها آرام تر صورت می گیرد و باعث از بین رفتن انرژی می گردد.

بسیاری از مردم از بی مزه بودن آب خوششان نمی آید، پس آب نمی نوشند. شما می توانید مقدار کمی آبمیوه یا کمی آب لیمو ترش به آب خود اضافه کنید تا راحت تر بنوشید.

۵- به بیرون نگاه کنید.

استرس و خلق و خو و محیط زندگی اثر بزرگی بر میزان انرژی شما دارند.

در تمام طول روز نشستن در محل کار باعث خستگی می شود، بهتر است چند دقیقه ای را به بیرون از محل کارتان نگاه کنید.

تماشای مردم، پرندگان، درختان، آسمان، ابرها و غیره باعث می شود مغز ماده شیمیایی را آزاد کند که آن ماده که باعث بهبود خلق و خو و تقویت سیستم ایمنی می گردد و احساس خوبی به شما دست می دهد.

پس ۵ دقیقه به بیرون نگاه کنید و اثر آن را در کار خود ببینید.

۶- راه بروید.

پیاده روی باعث کاهش گرفتگی ها و استرس ها و آرام کردن اعصاب می شود.

قبل از خوردن صبحانه و یا در ساعت ناهار، کمی پیاده روی کنید.

به پارک نزدیک محل تان و یا منطقه آرامی بروید و به آرامی پیاده روی کنید.

با پیاده وری، شادابی و آرامش و طراوت را به خود هدیه می دهید.
صاف و درست نشستن باعث باز شدن قفسه سینه می گردد و جریان اکسیژن به عضلات و مغز را افزایش می دهد و انرژی را به بدن می رساند

۷- به موهایتان برس بزنید.

برس زدن به موها باعث تسکین گرفتگی ها می شود و آرامش اعصاب را بوجود می آورد.

برس زدن موها باعث تحریک پوست سر شده و کمک به هوشیاری کرده و انرژی بخش می باشد.

۸- کربوهیدرات مصرف کنید.

کربوهیدارت یکی از مهم ترین منابع سوخت بدن می باشد.

کربوهیدارت های پیچیده مانند نان های سبوس‌دار، برنج قهوه ای، غلات فیبردار، لوبیا، میوه و سبزیجات، مواد مغذی بدن را تامین می کنند، انرژی را فراهم می کنند و کمک به ثبات میزان قند خون می کنند.

۹- بخندید.

خندیدن باعث ارتقای روحیه و کاهش تنش می شود، سرعت گردش خون را بالا می برد، گرفتگی عضلات را از بین می برد، راحت تر نفس می کشید، اکسیژن زیادی به مغز می رساند و شادابی را به ارمغان می آورد.

پس یک فیلم طنز تماشا کنید، وقایع خنده دار (بدون مسخره کردن دیگران) را تعریف کنید و بخندید.

۱۰- خوب بخوابید.

اگر با تمام این کارها، میزان انرژی شما هنوز کم است، کیفیت خواب خود را بررسی کنید.

تشکی که برآمده و یا فرورفته است و یا بالشی که ناراحت‌کننده است، کیفیت خواب را پایین می آورند و در روز بعد خسته هستید.

۱۱- درست بنشینید.

اگر برای مدت طولانی نشسته اید، شکمتان را تو دهید. این کار باعث می شود درست بنشینید و عضلات شکمتان نیز کار می کند.

صاف و درست نشستن باعث باز شدن قفسه سینه می گردد و جریان اکسیژن به عضلات و مغز را افزایش می دهد و انرژی را به بدن می رساند.

تحقیقات نشان داده که نشستن صحیح می تواند اعتماد به نفس را نیز بالا ببرد.


آيا می دونيد اگه هر کدوم از شخصيت های هری پاتر اکس بترکونن چی می شه؟

هرميون:  درس ها شو ميافته

هری:    با لونا می ره هاگزميد

رون:    به جينی ميگه: سلام خواهر پاک و نجيب من

مالفوی:   .......................................................

مک گونگال:   با هاگريد می ره گردش

هاگريد:   با فنگ ازدواج می کنه

خانم ماکسيم:    خانم ماکسيم اصولا اکس نمی ترکونن بلکه اکس خانم ماکسيم رو می ترکونن

پروفسور تريلاني:   احتياجی به اکس ترکوندن ندارند چون همينجوريش تو توهمه

مادر بزرگ هری: در اينجا نتيجه می گيريد در حال حاضر من اکس زدم که از ميون اين همه شخصيت رفتم سراغ مادر بزرگ هری

سيريوس:    عاشقه کرچر می شه

لوپين:      اگه ماه کامل تو آسمون باشه به جای تبديل به گرگ به گوزن تبديل می شه؟؟!!

ولدمورت:  استفاده از جادوی سياه جهت مبارزه با مواد مخدر که منجر به کوبيده شدن مشت محکمی به دهان استکبار جهان و کفار می گردد.



جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: 5:0 AM ::  نويسنده : آبلوس سوروس پاتر

بمب کثیف نوعی سلاح انفجاری است که در آن از یک انفجار غیرهسته‌ای برای پراکندن مواد پرتوزا و آلوده کردن محیط استفاده می‌شود. اگر چه در بمب کثیف از انفجار هسته‌ای استفاده نمی‌شود اما به دلیل آلودن محیط به مواد رادیواکتیو گاه جزو سلاح‌های هسته‌ای به شمار می‌رود.

                                           

آسیب های ناشی از بمب کثیف
 

جدای از این که بدانیم بمب کثیف چگونه تهیه می شود و خطر دست یابی سودجویان به آن چقدر زیاد است، پرسش مهم این است که اگر کسی چنین بمبی را منفجر کند، چه اتفاقی روی می دهد؟ پاسخ دقیقی برای این پرسش موجود نیست. شما می توانید از ده متخصص در این زمینه بپرسید و ده پاسخ متفاوت دریافت کنید. تعیین دقیق اثرات یک بمب کثیف کار پیچیده ای است، چرا که عوامل بسیاری در این راه دخالت دارند؛ حتی وزش باد هم در تأثیرات چنین بمبی دخالت دارد!
یک بمب کثیف معمولی را در نظر می گیریم که بین ۵/۴ تا ۲۳ کیلوگرم ماده منفجره در بر دارد و مقدار بسیار کمی از ماده رادیواکتیو رده پایین همانند کبالت ۶۰ یا سزیوم ۱۳۷ که در آزمایشگاههای یک دانشگاه می توان آنها را پیدا کرد. چنین بمبی قدرت تخریب وحشتناکی ندارد. هر گونه مرگ آنی یا تخریب اولیه فقط به خود ماده منفجره برمی گردد. البته ماده منفجره مواد رادیواکتیو را در فضا پخش می کند و احتمالاً سطحی به مساحت چند کیلومتر مربع را آلوده خواهد کرد. البته بمب هایی که از ضایعات رادیواکتیو نیروگاههای هسته ای یا ژنراتورهای هسته ای قابل حمل استفاده می کنند، آسیب های بیشتری وارد خواهند کرد، ولی کارکردن با این مواد به مراتب دشوارتر است؛ چرا که تابش این مواد به قدری شدید است که در طول زمان ساختن و حمل و نقل بمب، سازندگان را از پای در می آورد.
در شرایط انفجار یک بمب معمولی، اگر در طول یک روز از شر لباس های آلوده خلاص شویم، حمام بگیریم و منطقه را پاکسازی کنیم، احتمالاً هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. انفجار بمب میزان تابش رادیواکتیو را از حد مجاز بالاتر می برد، ولی مقدار آن خیلی نیست. بدن انسان می تواند در کوتاه مدت، به خوبی از عهده مقابله با این اثرات برآید. البته مردمی که خیلی به انفجار نزدیک بوده اند، احتمالاً به بیماری تشعشع مبتلا می شوند و نیاز به مراقبت های بیمارستانی دارند.
نگرانی اصلی در مورد تابش های بلند مدت است. بسیاری از ایزوتوپ های رادیواکتیو، با مواد دیگر بسیار خوب واکنش می دهند ( از جمله با بتن و فلزات ) و از این رو نمی توان بدون نابود کردن قطعات ساختمانی، تمامی مواد رادیواکتیو را پاکسازی کرد. حتی پس از آنکه گروههای پاکسازی بخش اعظم مواد مضر را جابجا کردند، باز هم بخش اندکی از این مواد باقی می مانند که می توانند تا سالها و بلکه دهها سال به تشعشع دهند. هر کس در چنین منطقه ای زندگی کند، به طور منظم و در دوره ای طولانی تحت اثر تابش های مضر قرار می گیرد و احتمالاً به سرطان مبتلا خواهد شد.
پرسشی که اکنون مطرح می شود، این است که آیا این مقدار اندک، می تواند خطر بسیار اندکی را متوجه مردم بکند، خطری به مراتب فراتر از عوامل فعلی ایجاد کننده سرطان؟ دانشمندان برای پاسخ به این پرسش، دو دسته می شوند: گروه نخست معتقد است که اگر دولت، چند هفته تا چند ماه را به پاکسازی منطقه بگذراند، آنگاه خطرات احتمالی قابل صرفنظر خواهد بود. اما گروه دوم، می گویند ممکن است شدت حمله بمب کثیف به قدری زیاد باشد که یک شهر را برای سالها و حتی دهها سال غیر قابل سکونت نماید.
این که کدامیک از این دو نظر درست است، چیزی است که نمی توان با قطعیت گفت. برای هر دو پاسخ نمونه هایی وجود دارد. هیروشیما و ناکازاکی که به دلیل انفجار بمب هسته ای در معرض تابش های شدید رادیواکتیو قرار گرفتند، ولی امروزه کاملاً ایمن هستند. از سوی دیگر، مناطقی در اطراف نیروگاه هسته ای چرنوبیل وجود دارند که به دلیل تابش شدید رادیواکتیو هنوز ناامن محسوب می شوند

بزاي اطلاعات بيشتر به ادامه ي مطلب برويد



ادامه مطلب ...


یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, :: 9:21 PM ::  نويسنده : آبلوس سوروس پاتر

مززوئیک از دو کلمه Meso به معنی میانه و Zoa به معنی حیات ساخته شده است. دوران مزوزوئیک که دوران میانه زیستی نیز نامیده می‌شود 160 میلیون سال به طول انجامیده است. این دوران از سه دوره زمین شناسی تشکیل شده است که به ترتیب از قدیم به جدید عبارتند از : تریاس ، ژوراسیک ، کرتاسه.

در رسوبات دوان مزوزوئیک آثار بقایای موجودات حد واسط بین موجودات دوران پالئوزویک و
دوران سنوزوئیک وجود دارد. در این دوران دو دسته مهم جانوری وجود دارد که عبارتند از خزندگان غول پیکر به نام دایناسورها و آمونیت‌ها. آب و هوای دوران مزوزوئیک نسبتا گرم و از نوع آب و هوای استوایی و یکنواخت تر از آب و هوای فعلی بوده است.

 

حد و مرز مزوزوئیک با دورانهای دیگر

حد زیرین

حد بین پالئوزوئیک و مزوزوئیک همیشه در همه جا به خوبی مشخص نیست. در بیشتر نواحی دوره تریاس ادامه دوره پرمین به شمار می‌رود و به همین سبب زمین شناسان اصطلاح پرمر - تریاس را برای این حد بکار می‌برند. از لحاظ کوهزایی این حد ارتباط کوهزایی هرسی نین با کوهزایی آلپی را مشخص می‌نماید. از لحاظ فسیل شناسی حد بین دوران پالئوزوئیک و مزوزوئیک با از بین رفتن تریلوبیت‌ها و برخی دیگر از جانوران مشخص می‌شود.

حد بالایی

از لحاظ بیواستراتیگرافی حد بین دورانهای مزوزوئیک و سنوزوئیک به خوبی قابل تشخیص است. زیرا تغییرات شدیدی در بین جانوران این دو دوران قابل مشاهده است و علت این تغییرات شدید مربوط به تغییرات آب و هوایی و گسترش سرمای عمومی می‌باشد. در این مرز برخی از موجودات پلانکتون از بین رفته و گونه‌های جدیدی از آنها بوجود آمدند و همچنین آمونیت‌ها و بلمنیت‌ها در اواخر مزوزوئیک از بین رفتند.

جغرافیای دیرینه دوران مزوزوئیک

در دوران مزوزوئیک دو قاره در سطح کره زمین وجود داشته است. یکی از این قاره‌ها لورازپا نام داشت و شامل آمریکای شمالی و خشکی اروپا - آسیا بوده است و در تمام این دوران دریاها روی آن پیشروی داشته‌اند. شواهد نشان دهنده جدا شدن خشکی اروپا - آسیا در اواخر کرتاسه است که این جدایش منجر به تشکیل اقیانوس اطلس گردیده است. خشکی دیگر گندوانا نام داشت که در قسمت میانی کره زمین قرار داشت. این خشکی از پرمو - تریاس شروع به تقسیم شدن نموده است.

دو کمربند کوهزایی در دوران مزوزوئیک اتفاق افتاده است. یکی در اطراف
اقیانوس آرام و دیگری کمربند کوهزایی مزوژه. اقیانوس هند در دوره‌های تریاس و ژوراسیک و اقیانوس اطلس در دوره کرتاسه بوجود آمده‌اند. اقیانوس آرام نیز بطور مداوم وجود داشته است. در ژوراسیک دو حوضه رسوبی مهم در اروپا وجود داشته است که دو حوضه عبارتند از : حوضه جنوبی تندیس به نام Thethyan Relean و حوضه شمالی به نام Boureal Releam. ایران در دوره‌های تریاس ژوراسیک در قسمتهای مرکزی تتیس قرار داشت.

آب و هوای دوران مزوزوئیک

بطور کلی آب و هوای دوران مزوزوئیک نسبت به دوران پالئوزوزوئیک گرفته و یکنواخت تر بوده است. در رسوبات این دوره هیچگونه آثار یخچالی مشاهده نمی‌شود مطالعات ایزوتوپی نشان می‌دهد که آب دریاهای این دوران حدود 10 درجه گرمتر از دریاهای معتدله کنونی بوده است.

این آبهای گرم محیط مسلعدی را برای تشکیل رخساره‌های آهکی بیوشیمیایی با صدفهای فراوان نرم تنان و انواع جلبکها و
آهک االیتی و ریفی بوجود آورده بود. در آغاز مزوزوئیک ، قطب شمال با مختصات 140 درجه عرض جغرافیایی در اقیانوس آرام قرار داشت. مهاجرت و جابجایی استوا به سمت جنوب در کرتاسه موجب پایین آمدن درجه حرارت در اروپا گردیده است. با سرد شدن هوا در خشکی لوازیا ، خشکی گندوانا گرمتر شده و باعث ایجاد رسوبات تبخیری در آفریقای شمالی شده است.

کوهزایی های دوران مزوزوئیک

مراحل کوهزایی های این دوران به نام کوهزایی آلپ مشهور است. این کوهزاییها از اوایل این دوران تا زمان حال ادامه داشته است و شامل :

·         سیمرین پیشین (Earlykimerian) در پایان تریاس

·         سیمرین یا کمبرین پسین (Latckimenian) در پایان ژوراسیک.

·         آترایشین یا استرین (Autrichian Or Austrian) بین کرتاسه زیرین تا کرتاسه میانی

·         لارامید که مربوط به اواخر کرتاسه پسین می‌باشد.

دوره‌های مزوزوئیک

تریاس (Triassic)

نام تریاس برای اولین بار توسط آلبرتی (Alberti) در سال 1834 در ناحیه مرن آلمان بکار برده شد. چون رسوبات این دوره از سه قسمت کاملا مشخص تشکیل گردیده است نام آن را تریاس نهاده‌اند. در دوره تریاس آب و هوا بسیار گرم و مقدار بارندگی کم بوده است. اکسید شدن مواد آهنی ، ماسه سنگهای قرمز ، ترکهای گلی در رسوبات و همچنین وجود مواد تبخیری مانند گچ و نمک موید خشکی هوا هستند. در این دوره بیابانها توسعه پیدا کرده‌اند.

نوعی از
آمونیت‌ها در دوره تریاس گسترش یافته و بسیار فراوان بودند. همچنین در این دوره خزندگان تنوع و گسترش زیاد داشته اند. جلبک ها از مهمتری گیاهان دریایی دوره تریاس می‌باشند. نهانزادان آوندی بخصوصGetBC(31);

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدیدامیدوارم ازوبلاگ من خوشتون بیاد این وبلاگ ازنظر همه نوع مطلب غنی است لطفادرصورت گذاشتن مطالب این وبلاگ روی وبلاگ خودتان منبع رااین وبلاگ راذکر کنید نظر هم یادتان نرود
پيوندها





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 76
بازدید ماه : 75
بازدید کل : 29567
تعداد مطالب : 49
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1


Alternative content